Pouzdanost

Festivali i sajmovi služe kao otkucaji srca zajednica, a agencije koje stoje iza njih su arhitekti ovih nezaboravnih iskustava. Jedna od njih je „PROFI TEAM“, mlada agencija koja je u veoma kratkom vremenskom periodu postala prepoznatljiv brend.

Koncept koji agencija „PROFI TEAM“ provodi usmjeren je na organizaciju sajmova i festivala u Bosni i Hercegovini, prvenstveno u Sarajevu, sa idejom širenja na teritorij cijele Bosne i Hercegovine. Njihova posvećenost pažljivom planiranju, kreativnosti, očuvanju kulture, promociji privrede i angažmanu zajednice transformisali su ove događaje u njegovane godišnje tradicije. Vlasnici agencije „PROFI TEAM“, a ujedno i kreativci svih događaja koje realizuje agencija su Dejan Radović i Saša Matović. Iza njih je veliko i dugogodišnje iskustvo organiziranja festivala, sajmova, sportskih događaja, koncerata, premijera, ali i drugih manifestacija od interesa za široke mase.

Osiguravaju da se čarolija dešava iz godine u godinu

Dakle, sljedeći put kada budete prisustvovali svom omiljenom festivalu ili sajmu, odvojite trenutak da cijenite vrijednu agenciju iza kulisa, koja osigurava da se čarolija dešava iz godine u godinu.

Agencija „PROFI TEAM“ kreator je i organizator niza sajmova i festivala koji bude čari grada Sarajeva okupljajući na jednom mjestu veliki broj ljudi.

,,Iza nas, iza ove agencije stoje sajmovi i festivali koji se realizuju iz godine u godinu, koji su prepoznatljivi i u regiji. Ljudi, odnosno kompanije izlagači redovno dolaze na sajmove i festivale i naravno da ostvaruju sebi poslovnu korist”, rekao je Dejan Radović, direktor „PROFI TEAM“-a.

Ne postoji osoba u Sarajevu koja nije čula za čuveni Internacionalni festival žestokog pića i rakija “SPIRIT FEST SARAJEVO”, koji danas predstavlja najveći festival iz te branše, ne samo u Bosni i Hercegovini već i u regionu. ,,On će se realizovati 30. novembra i ove godine slavimo jubilej 10 godina postojanja”, navodi Radović.

,,Nakon njega nastaje “COFFEE FEST”, koji je najveći festival na Balkanu po pitanju kofeinske industrije i prateće opreme koji raste iz godine u godinu. Oba festivala su vezana za unapređenje ugostiteljske ponude jer je ugostiteljstvo jedna bitna privredna grana koja promoviše i turizam i grad i državu na svjetskoj turističkoj listi i oba ta festivala su vezana kao jedinka ”, ističe Radović.

Jedno mjesto više uvijek se traži i za najveći Međunarodni sajam namještaja u Bosni i Hercegovini, i drugi najznačajniji u cijeloj regiji, pod nazivom “SARAJEVO 4 WALLS”  koji se dugi niz godina realizuje u Olimpijskoj dvorani ZETRA, a iza kojeg stoji upravo agencija „PROFI TEAM“. Prema riječima Radovića, Sajam kontinuirano raste i za narednu godinu je pripremljen da se realizuje u aprilu. Kako kaže, mjesta su već sada skoro pa popunjenja jer tome doprinosi i vidno razvijena bosanskohercegovačka drvna industrija, ali i kvalitetna organizacija kao i stalan kontakt sa kompanijama koje mi kao agencija smatramo ne samo poslovnim partnerima već kao partnerima u organizaciji ovog sajma.  

Nakon toga nastaje sajam koji je prvi put realizovan u Sarajevu u 2023 godini, Međunarodni sajam  “SARAJEVO INDUSTRY FAIR”. To je sajam građevinarstva, mašinstva i metalne industrije koji je okupio veliki broj izlagača, zvanično njih 97 i organiziran je ove godine u mjesecu maju u dvorani ZETRA. Trenutno je u fazi pripreme i za narednu godinu. 

,,To su ta četiri projekta koja se realizuju ispred agencije „PROFI TEAM“. Za kratko vrijeme uspjeli smo da napravimo jednu imperiju sajmova u glavnom gradu. Nećemo stati na tome, idemo dalje. Mi se kao tim trudimo da Sarajevo prezentujemo kao glavni grad što se tiče sajmova čiji je glavni cilj razvijanje privrede. Cilj nam je da sve što imamo prezentujemo prema evropskom privrednom tržištu”, posebno ističe Radović.

Osim sajmova i festivala, agencija „PROFI TEAM“ izuzetan doprinos daje i sportskim događajima. Takođe su posvećeni organizaciji međunarodnih turnira kroz koje dovode veliki broj sportskih kolektiva, kako iz regiona tako i iz Evrope. Stojimo iza tri velika i značajna turnira koji imaju međunarodni karakter, a tiču se fudbala, rukometa i košarke. Na taj način omogućavamo domaćim klubovima da se takmiče i razmjene sportska iskustva sa klubovima ali i igračima sa kojima nemaju priliku da se takmiče ali i da uče od klubova koji dolaze iz mnogo razvijenijih sredina, sredina koje imaju uređenu “politiku” razvoja sporta. Kada govorimo o broju sportista koji posjećuju našu zemlju onda govorimo o hiljadama njih.

,,Svaki od tih turnira šalje jednu lijepu poruku prijateljstva jer je sport mnogo više od same igre i velika mi je čast da imam priliku ugostiti tako veliki broj mladih sportista u našem gradu”, ponosno kaže Radović.

Mlada agencija prepoznata je i van granica Bosne i Hercegovine

„PROFI TEAM“, iako mlada agencija, postiže jako važnu prepoznatljivost ne samo u granicama Bosne i Hercegovine već i na regionalnom nivou. Imaju odličnu saradnju sa regionalnim privrednim komorama koje ih vide kao perspektivnu agenciju koja sve gore navedene projekte realizuje sa svrhom, ciljem i koristi koju kompanije i izlagači mogu ostvariti kroz učešće.

Kada je u pitanju djelovanje na nacionalnom nivou, nažalost, podrška državnih i lokalnih institucija izostaje. ,,Mi smo agencija koja je neovisna od politike. Koja nažalost, nema sistemsku podršku što se tiče organizacije koja je potrebna. Ogroman broj ljudi koji su na našim sajmovima su ljudi koji plaćaju poreze i doprinose i zahtijevaju da ih neko podrži. Smatram da svaki od navedenih projekata može još da naraste, da ima još ozbiljniju notu, ali za to je potrebna sistemska podrška resornih ministarstava, Vlade kantona, Vlade Federacije. Na našu žalost podrška ministarstava poput ministarstva privrede kao resornog ministarstva koje bi trebalo da prepozna i podrži privrednike iz godine u godinu izostaje ili je na nekom minornom nivou, apsolutno bez sistemskog partnerstva sa kojim bi definitivno Sarajevo kao grad moglo da se pozicionira vrlo visoko u cijeloj regiji. Mi kao glavni grad smo zapostavljeni što se tiče tog sajamskog dijela i do sada  nismo dobili nikakvu podršku. Sarajevo vapi za ozbiljnim sajamkim prostorima, plan da se sajamski centar napravi navodno postoji već dugi niz godina ali od toga još uvijek ništa nema, a i sam način pristupa sajamskim manifestacijama od strane resornih ministarstava vodi prema tome da se sajmovi unište i ugase a ne razvijaju i ojačavaju ”, naglašava Radović.

Naši događaji posvećeni su ostvarenju zajedničkih ciljeva

Agencije za organizaciju festivala i sajmova, ponekad poznate i kao kompanije za upravljanje događajima, pokretači su ovih spektakularnih skupova. Njihova misija je jednostavna, ali duboka: stvoriti nezaboravna iskustva koja spajaju zajednice i obogaćuju živote onih koji prisustvuju. 

,,Mi smo tu za razliku od drugih agencija onako novi, mladi.  Prvenstveno smo se usmjerili na organizaciju sajmova i festivala koji na obostrani interes i nas i izlagača dovodi do nekog rezultata i cilja koji smo zajedno zacrtali. Mi kao agencija možemo reći da smo nakon dugo godina napravili jednu sajamsku imperiju u našem gradu, da imamo dobru, pozitivnu energiju, upornost, želju i jedan poslovan odnos koji su naši klijenti prepoznali. Sve je to u biti slično, ali opet kažem zavisi od ljudi koji vode taj proces, odnosno organizaciju, pa vam možda neko da veće povjerenje u odnosu na nekog drugog”, rekao je Radović.

Kada izgubite povjerenje izgubili ste sve

Povjerenje je kamen temeljac svakog uspješnog poslovnog poduhvata, koji služi kao temelj na kojem se grade odnosi i provode transakcije. Za one koji stoje iza agencije „PROFI TEAM“ povjerenje je valuta koja ima nemjerljivu vrijednost.

Kako Radović kaže, povjerenje je odlučujući faktor u tome da li posao napreduje ili posustaje: ,,Kad izgubite povjerenje izgubili ste sve. Danas je tržište takvo da ljudi generalno grade nešto dugo, dugo godina a to što su izgradili sruše za minut ili dva ne razmišljajući. Svaki od ovih projekata koje sam nabrojao je izgrađen prvenstveno na povjerenju. Svaki od projekata je izrastao prvenstvo na osnovu preporuka naših izlagača, klijenata prema drugima. Povjerenje je danas najbitnija stvar u jednom kompleksnom društvu, poslovnom svijetu koji je “klimav”. Ljudi lako gube povjerenje koje su stekli a mi gledamo naravno da ga zadržimo i gradimo ga. Na osnovu povjerenja zajednički dolazite do cilja. Nije bitno samo finansijski gledati na stvari već je bitno zadovoljstvo izlagača, odnosno naših klijenata. Trudimo se da uvijek stavimo potrebe naših izlagaća na prvo mjesto.

Projekat “Pouzdanost 2023/24” treba biti strateški cilj kompanija

Ove godine, agencija „PROFI TEAM“ pouzdan je partner projekta “Pouzdanost 2023/24” koji realizuje bonitetna kompanija LRC Business Intelligence System. 

Radović ističe da je velika čast biti dio projekta jer sama riječ pouzdanost daje jednu novu notu, jednu težinu: ,,Smatram da biti partner na jednom takvom projektu je velika čast nama kao agenciji koji postojimo nekoliko godina, iako imamo projekte koji traju 10 i više godina. Mogu slobodno da kažem da nama to doprinosi jednoj ozbiljnosti, jednom drugačijem pristupu, jednoj nadogradnji onoga što mi jesmo. Smatram da se tu nalaze samo oni najbolji i da naše tržište i naše kompanije treba da budu dio toga.”

Radović za kraj dodaje da prave kompanije koje razmišljaju dugoročno i ozbiljno i imaju strategiju, za jedan od strateških planova trebaju imati i projekat “Pouzdanost 2023/24”: ,,Nije mala stvar biti u krugu pouzdanih kompanija i ljudi koji to zaista jesu. Naše tržište je ”klimavo” i imate svakakvih kompanija koje djeluju, tržište nije zaštićeno tj. pravna lica nisu zaštićena od mnogih negativnih posljedica koje se dešavaju, a samim tim imaju jednu vrstu kočnice kada je u pitanju ulazak u neke nove poslovne poduhvate. Ovakav vid projekta za naše tržište i za kompanije bi trebao biti strateški cilj jer smatram da i evropsko tržište traži pouzdane partnere. Na žalost klima poslovanja u Bosni i Hercegovini nije pogodna za velika ulaganja i zbog toga izostaju velike investicije. Tome je doprinjela politika kakva je godinama pristuna u Bosni i Hercegovini gdje je interés političkih lidera uvijek iznad potreba zajednice i privrednika te zbog toga u 99% slučajeva ostajemo bez velikih investicija i investicionih fondova koje ne žele da prate tržišta sa ovakvom klimom kakvu imamo mi u Bosni i Hercegovini.

Piše: Benisa B.