Naša osnovna odrednica koju primjenjujemo pri kreiranju strategije je ‘brzina i blizina’. Uz današnji užurbani stil življenja, ovo su dva ključna parametra koji predstavljaju značajne benefite za naše kupce pa u tom smjeru razvijamo upravljanje formatima naših prodavnica. Težimo ka tome da svaki naš prodajni objekat prilagodimo mikrolokacijski i u tom pogledu smo napravili ogromne iskorake koji su iznjedrili dobre rezultate. U konačnici, cilj nam je raditi na što boljoj produktivnosti te se u tom smislu nastojimo posvetiti svakom našem prodajnom objektu kako bismo ostvarili još bolje rezultate.
Konzum i Mercator su i ove godine dobitnici prestižnog Certifikata bonitetne pouzdanosti. Što Vam to znači?
Svako priznanje, a posebno priznanje ovakvog tipa, puno nam znači. Certifikat bonitetne pouzdanosti je potvrda da smo prema finansijskim pokazateljima prepoznati kao siguran, stabilan, poželjan i pouzdan partner za poslovanje, što je svojevrsna potvrda da radimo ispravno te da su smjer našeg poslovanja i naši kriteriji uspješnosti visoko vrednovani. Ujedno, ovo priznanje je za nas dodatni poticaj da u ovom smjeru nastavimo punom snagom raditi i dalje.
Možete li s nama podijeliti ključne strategije koje Konzum i Mercator planiraju primijeniti kako bi unaprijedili svoju tržišnu poziciju?
Kako se Konzum i Mercator prilagođavaju promjenama u potrošačkim navikama, posebno u vezi s e-trgovinom koja je u ekspanziji u našoj zemlji?
S pravom mogu reći da smo mi pioniri u toj oblasti i ponosan sam jer smo kompanija sa najdužom tradicijom e-trgovine u retail sektoru u BiH. Svjedoci smo da se potrošačke navike mijenjaju te se kupci sve više opredjeljuju za ovu vrstu usluge. U tom pogledu, mi radimo na unapređenju postojećih rješenja, servisa i platformi. Uporedo radimo i na prilagodbi asortimana kako bi naši kupci bili u cijelosti zadovoljni kvalitetom i brzinom naše usluge.
Koji su najveći izazovi s kojima se suočavate u ovom trenutku i kako planirate da ih premašite?
Vjerujem da se većina kompanija na našem tržištu trenutno suočava sa istim izazovom, a to je nedostatak radne snage. Pored toga, suočavamo se sa administrativnim izazovima kao i sa konstantnim rastom nabavne vrijednosti proizvoda, a posljedično i rastom maloprodajnih cijena u našim prodajnim objektima, gdje direktno zavisimo od dobavljača odnosno proizvođača koji formiraju nabavne cijene.
Kakav je Vaš pogled na konkurenciju u maloprodaji i kako Konzum i Mercator planiraju ostati konkurentni?
Konkurencija je uvijek dobrodošla jer vas tjera da radite na unapređenju i poboljšanju poslovnih procesa, da se razvijate i u svemu tome rastete. Naša snaga jeste naša strategija, disperzija mreže, dostupnost prodajnih mjesta, optimalni asortimani i kvalitetan servis, što predstavlja niz značajnih prednosti na kojima temeljimo naše uspješno poslovanje.
Možete li govoriti o društveno odgovornim inicijativama i projektima koje Konzum i Mercator podržavaju?
Godinama unazad Konzum i Mercator u kontinuitetu realiziraju društveno odgovorne projekte u čijem fokusu je pružanje pomoći i podrške mališanima, što je naše primarno opredjeljenje. Konkretno mogu izdvojiti dugogodišnju finansijsku podršku radu udruženja ‘Srce za djecu oboljelu od raka’ u sklopu naših dječijih programa lojalnosti, kao i podršku radu udruženja ‘Pomozi.ba’ u sklopu novogodišnje kampanje, društveno korisnog volonterskog rada naših zaposlenika i slično. Uz sve ovo, na dispoziciji smo našim partnerima te vrlo rado zajednički realiziramo inicijative usmjerene na održivost, zaštitu okoliša, reciklažu, humanitarne akcije i slično.
Kako planirate unaprijediti iskustvo kupaca u Konzumu i Mercatoru te povećate njihovu lojalnost?
Značajan dio naših svakodnevnih zadataka usmjeren je na stvaranje dodatnih vrijednosti pri kupovini jer nam je cilj imati lojalne kupce koji nam se rado vraćaju čak i na dnevnoj osnovi. Nastojimo da njihovu lojalnost nagradimo kroz brojne programe lojalnosti koje kreiramo samostalno ili u saradnji sa našim partnerima i tako kupcima ponudimo dodatne pogodnosti. Naša velika prednost u odnosu na ostale trgovačke lance zasigurno je program lojalnosti Pika Kartica, sa više od 140.000 aktivnih članova. U 2024. godini planiramo novi model/koncept Pika Kartice što će kupcima donijeti još veće nagrade, pogodnosti i uštede, a ujedno ćemo investirati i u dodatno sistemsko unapređenje platforme.
Kako se Konzum i Mercator nose s pitanjima održivosti i okolišne odgovornosti u lancu snabdijevanja?
Zadovoljstvo mi je istaći da su Konzum i Mercator jedni od pionira i u ovoj oblasti u BiH te već dugo imamo razvijene interne korporativne politike koje se bave utjecajem na okoliš. Poslujemo u okviru ESG principa i normi, temeljito smo usmjereni na održive i etičke učinke te nastojimo ostvariti održive rezultate za dobrobit okoliša i društva, ali i vođenje poslovanja na odgovoran način što će imati dugoročni učinak.
Koji sektori ili proizvodi se trenutno istražuju za proširenje Konzumovog i Mercatorovog asortimana?
Istraživanje tržišta, interne analize i potražnja potrošača doveli su nas do jasnih usmjerenja prema kojima ćemo u fokus asortimana staviti svježe odjele sa posebnim akcentom na voće i povrće, zdravu hranu i hranu za životinje. To su naše primarne kategorije koje ćemo dodatno razvijati i unapređivati i za koje vjerujemo da će biti glavna destinacijska odredišta kupaca u našim prodajnim objektima.
Možete li podijeliti svoju viziju za budućnost Konzuma i Mercatora u Bosni i Hercegovini?
Kompanija Konzum, kao članica Fortenova grupe sa svojim brendovima Konzum i Mercator, teži da i dalje bude stabilna i jaka kompanija na usluzi svojim potrošačima. Daljnje jačanje naše tržišne pozicije razvijat ćemo jasno slijedeći viziju i misiju, razvijat ćemo naše komparativne prednosti i biti prepoznatljivi.
Piše: Alen Ćorović