Pouzdanost

U vrijeme ubrzanog razvoja telekomunikacija, kompanije koje ostvaruju vrhunske rezultate ne samo da prate korak s vremenom, već ga i diktiraju. M:tel, vodeći igrač na telekomunikacionoj sceni, dobio je i ove godine prestižni Certifikat bonitetne pouzdanosti, potvrđujući svoju lidersku ulogu u pružanju stabilnih i inovativnih usluga. Za dublji uvid u ovu kompaniju, njen fokus na buduće projekte i ulogu u digitalnoj transformaciji, razgovarali smo s generalnom direktoricom, Jelenom Trivan.

m:tel je i ove godine dobio prestižni Certifikat bonitetne pouzdanosti. Što to znači za vašu kompaniju i kako utiče na vašu poziciju na tržištu telekomunikacija?

Dobiti sertifikat za pouzdanost za telekomunikacionu kompaniju znači da je kompanija prošla testove, provere i standardizaciju koja potvrđuje njen kapacitet da obezbedi stabilne, sigurne i pouzdane usluge iz oblasti telekomunikacija. Ovaj sertifikat pruža dodatno poverenje korisnicima i partnerima u kvalitet i integritet usluga koje pruža naša kompanija. To potvrđuje činjenicu da smo otvoreni prema eksternom ocenjivanju jer nemamo šta da krijemo, a imamo s čim da se pohvalimo.

Da li možete s nama podijeliti informaciju o glavnim projektima ili tehnološkim inovacijama koje m:tel planira u budućnosti?

U prethodne tri godine mnogo smo investirali u mrežu, radi se o stotinama miliona i verujemo da to oseti svaki naš korisnik. Kao lider na tržištu i jedan od nosilaca digitalizacije poslovanja u BiH, imamo odgovornost i obavezu da znatne resurse i sredstva usmerimo i na razvijanje procesa digitalizacije, kako bi, u konačnici, svi građani i pravna lica koristili savremena rešenja. Samo u ovoj godini uveli smo među prvima u BiH mogućnost automatskog plaćanja usluga, VoLTE tehnologiju prenosa podataka zasnovanu na IP koja omogućava pozive i usluge prenosa podataka preko 4G mreže, a koja korisniku pruža mnoštvo prednosti i neuporedivo bolje korisničko iskustvo. Naši inženjeri svakodnevno razvijaju nove softwerske usluge koje prvenstveno olakšavaju i ubrzavaju naše poslovanje, ali i poslovanje naših korisnika kroz savremena ICT rešenja.

Kako planirate privući nove korisnike i zadržati postojeće, s obzirom na konkurenciju u industriji?

Kao svaka ozbiljna kompanija kojoj je stalo do njenih korisnika, konstantno ulažemo u razvoj i kvalitet usluga. Pored toga pratimo nove tehnologije koje vrlo brzo realizujemo kako bismo ostali konkurentni na sve dinamičnijem tržištu telekomunikacija. Pratimo potrebe svojih korisnika i prilagođavamo ponude njihovim zahtevima. Osmatramo i konkurenciju te se trudimo da svoje usluge unapredimo i opravdamo svoju lidersku poziciju. 

Kako se m:tel prilagođava promjenama u potrebama korisnika u vezi s mobilnim i internet uslugama?

Prilagođavanje potrebama korisnika u vezi sa mobilnim i internet uslugama zahteva proaktivni pristup i pažljivo razumevanje njihovih zahteva, kao i proaktivnu reakciju na sve ono što se u današnje vreme veoma brzo menja u svetu tehnologije. Mi redovno radimo istraživanje tržišta i prikupljamo informacije korisnika koje nam pomažu u razumevanju njihovih potreba i želja. Na osnovu toga kreiramo različite pakete usluga za različite ciljne grupe. Nudimo fleksibilne načine plaćanja, a ono što nas posebno raduje je to da su se naša ulaganja u mrežnu infrastrukturu isplatila te da smo po ocenama nezavisnih međunarodnih agencija već dva puta izabrani za najbolju mobilnu mrežu u BiH. Zdravo tržište čine oni koji stalno unapređuju svoje poslovanje i prate nove i moderne trendove. Mi svoje poslovanje vidimo kao nešto što se stalno razvija i raste, nikada ne stojimo u mestu i spremni smo za nove izazove.

Kako vidite ulogu 5G tehnologije u budućnosti m:tel-a i mobilnih komunikacija?

Mreža pete generacije doneće značajno veće brzine, besprekoran prenos podataka koji će prvenstveno da koristi u poslovanju, ali i u svakodnevnom životu svih nas u kojem sve više koristimo IoT tehnologiju, veštačku inteligenciju i virtuelnu realnost, unaprediće medicinu i nauku, ali i industrije zabave, te prenos i distribuciju sadržaja.

Kako m:tel podržava digitalizaciju i inovacije u društvu i privredi?

Digitalizacija je potreba današnjice, a kompanija m:tel upravo na tom putu želi da pomogne i drugima da prošire i unaprede poslovanje, deleći svoje znanje i resurse. Dostupnost interneta svima i svakome, kompanija m:tel vidi kao dostupnost znanja i usluga, što predstavlja vid pokazivanja solidarnosti i podrške zajednici. Posebnu pažnju posvećujemo digitalizaciji u obrazovanju. Samostalno, ali i u partnerstvu sa drugim relevatnim institucijama i međunarodnim organizacijama, prioritet nam je unapređenje digitalne pismenosti kroz koju želimo da zaštitimo našu decu i da im omogućimo savremeno i sigurno obrazovanje. Trenutno u partnerstvu sa Ministarstvom prosvete Republike Srpske obezbeđujemo siguran internet u 76 područnih škola putem mobilne mreže i ulažemo znatna sredstva da modernizujemo i ostale postojeće internet priključke u školama RS. Podstičemo prvenstveno mlade ljude da razmišljaju u pravcu budućnosti, da pokažu svoje znanje i da ga prošire uz podršku naših materijalnih i ljudskih resursa. 

Koji su ključni izazovi u industriji telekomunikacija i kako se m:tel nosi s njima?

Tehnološke promene zahtevaju neprestano prilagođavanje i investicije u infrastrukturu. Naši korisnici su navikli na pouzdane i inovativne usluge. Ukoliko želimo da ostanemo na vrhu moramo da se bavimo korisničkim iskustvom, pružajući svojim korisnicima brzu podršku, intuitivne aplikacije, personalizovane ponude, a posebnu pažnju posvećujemo sadržajima i cyber sigurnosti. Poslovni rezultati koje m:tel beleži takođe su dio dobro kreirane poslovne strategije. U ovoj godini koja je bila veoma nepovoljna za privredu, mi smo prvih šest meseci završili sa dobiti većom od prošle godine. Broj korisnika raste čak i u trenutku kada je evidentan veliki odliv stanovništva. To samo znači da su naša ogromna ulaganja u infrastrukturu dala svoje rezultate.

Možete li govoriti o društveno odgovornim inicijativama i podršci zajednici koje m:tel sprovodi?

Nedavno smo proglašeni za najbolju društveno odgovornu kompaniju u regionu. Mišljenja sam da firme moraju da pomažu zajednicu u kojoj posluju. m:tel je oslonac kulture, sporta, obazovanja, zdravstva. Primer smo drugima kako se služi i pomaže zajednici.

Razgovarao: Alen Ćorović