„Magic of Innovation“ naziv je ovogodišnje konferencije koja će se održati u sklopu projekta „Pouzdanost 2021“ koji i ove godine realizuju bonitetna agencija LRC BIS i Poslovne novine, koje posluju u sastavu Grupacije LRC. Na konferenciji koja će biti održana u decembru privrednici čije firme imaju visoku ocjenu boniteta će govoriti o tome koje inovacije su im pomogle da uspješno prebrode posljednje dvije godine koje ćemo pamtiti po ekonomskoj krizi prouzrokovanom pandemijom koronavirusa.
U sklopu projekta „Pouzdanost 2021“ biće održano i pet B2B susreta bonitetno uspješnih bh. privrednika koji će i ove godine imati priliku da se jedni drugima predstave i poslovno uvežu. Osim toga, i ove godine će najuspješnijim bonitetno pouzdanim kompanijama s ocjenama 4 i 5 biti dodijeljeni certifikati i zvijezde bonitetne pouzdanosti koje potvrđuju njihovu uspješnost.
Iznadprosječni
Godina 2020. bila je veoma teška i zahtjevna za poslovanje. Pamtićemo je po lockdownu ekonomije i otežanim uslovima za poslovanje. U takvom okruženju nije bilo lako nikome, ali su bonitetno pouzdane kompanije, ipak, malo bolje prošle, iako je i njihov broj u odnosu na predpandemijsku 2019. smanjen. Kako i zašto bonitetno pouzdane kompanije lakše preživljavaju ekonomsku krizu? Odgovor na ovo pitanje je jednostavniji nego što bi se mogao pretpostaviti: bonitetno pouzdane kompanije su one čije poslovanje i imovinsko stanje prema stručnim kriterijima za dodjelu Certifikata bonitetne pouzdanosti oslikavaju njihovu iznadprosječnu uspješnost i finansijsku pouzdanost na području Bosne i Hercegovine. Upravo takva poslovna filozofija ogromnoj većini bonitetno pouzdanih kompanija je pomogla da kriznu 2020. lakše prebrode i savladaju. Prema kriterijima LRC-a, agencije za ocjenu kreditne sposobnosti, nosilac Certifikata bonitetne pouzdanosti je smješten u elitnu grupu finansijski najpouzdanijih privrednih subjekata u BiH, predstavljajući jednog od najboljih od cjelokupne populacije u BiH.
Rezultati koje bonitetno pouzdane kompanije ostvaruju u BiH nam pokazuju koliko su ove kompanije bitne za cjelokupnu bh. privredu, a one bonitetno pouzdane kompanije koje su Certifikat bonitetne pouzdanosti uspjele zadržati i u 2020. godini unatoč svim problemima sasvim sigurno imaju dvostruko veću vrijednost, računajući sve izazove s kojima su se vrlo uspješno suočile.
Prema podacima bonitetne agencije LRC, u Bosni i Hercegovini je prošle godine od 34.956 kompanija koje su predale završne račune bilo 4.139 bonitetno pouzdanih kompanija, što je manje za 27 posto nego godinu prije kada ih je bilo 5.632. Od ukupnog broja bonitetno pouzdanih, njih 3.191 su u kategoriji malih, 674 srednjih, a 274 velikih kompanija. Sve zajedno ostvarile su i značajan prihod, dobit i izvoz, a zapošljavale su i ogroman broj radnika. Njihov prihod je prošle godine iznosio 12,2 milijarde KM, dobit 1,7 milijardi KM, a izvoz 2,2 milijardu KM. U tim kompanijama je platu zarađivalo 86.386 radnika.
Savladavanje krize
Naravno, iako su krizu lakše savladale nego one čije zidove ne krasi Certifikat bonitetne pouzdanosti, svjetska kriza je i na njih ostavila traga pa su i ove ukupne brojke za 2020. manje nego u predpandemijskoj 2019. godini. Ukupan prihod svih bonitetno pouzdanih kompanija u BiH se u 2020. u odnosu na 2019. smanjio za 35 posto, dobit za 20 posto, izvoz za 32, a broj zaposlenih za 30 posto. Ali ako znamo da je bilo 27% manje bonitetno pouzdanih u 2020. godini, onda ovi ukupni rezultati su očekivani.
Na decembarskoj konferenciji koja će se, kako smo rekli, održati pod sloganom „Magic of Inovation“ biće govora ne samo o inovacijama u tehnologiji nego i o načinu poslovanja bonitetno pouzdanih kompanija i primjeni raznih drugih inovativnih rješenja koja su ove kompanije primijenile tokom svog poslovanja kako bi se što bolje prilagodile novonastalom uslovima na tržištu i zadržale ono što je u kriznim momentima najvažnije, a to je stabilnost poslovanja. Upravo o tome će se govoriti kroz panele i studije slučaja.
U sklopu projekta „Pouzdanost 2021“ Poslovne novine će izdati i posebnu publikaciju s rang-listom od 3.000 bonitetno pouzdanih kompanija u Bosni i Hercegovini, a projekat prati višemjesečna i veoma uspješna kampanja tokom koje je akcenat na promociji bonitetno pouzdanih kompanija.
Piše: Darko Omeragić